Súkromná základná škola s materskou školou Borinská 23, Bratislava - Lamač

Seminár - Praktický život

Na februárovom stretnutí rodičov, pedagógov a priaznivcov Montessori pedagogiky sme si ako hlavnú tému zvolili porovnanie možností aktivít praktického života v škôlke, na jednotlivých stuňoch vzdelávania v škole a doma v rodine.
Aktivity praktického života sú dôležitou a neoddeliteľnou súčasťou Montessori konceptu výchovy a vzdelávania.

Čítaj... Komentáre (0) 22.03.2010. 10:10

Škôlkari na hrade

Tak veru takúto dlhú a tuhú zimu sme tu už dávno nemali. Dokonca sme museli kôli kalamitnej situácii odložiť výlet. Ale nevzdali sme sa a keď sa počasie trošku umúdrilo tak sme sa vydali na našu výpravu. 3.2. 2010 ( streda) nás pred škôlkou čakal autobus a odviezol nás pod Nový most. A tu sa začala naša výprava. Čakal nás výstup po zámockých schodoch, ktoré boli poriadne šmykľavé ale zvládli sme to a dostali sme sa až k Bratislavskému hradu. Trošku sme si to tam poobzerali a vydali sa smerom k múzeu hodín. Bol to taký maličký domček ale bolo tam príjemne teplúčko a veľmi sa nám pačili tie všelijaké hodiny čo tam mali. Presýpacie, nástenné, náramkové....Múzeum malo tri poschodia a na každé poschodie sa viedli drevené strmé schody. Bola to poriadna fuška vyšplhať sa po nich ale veľmi sa nám to páčilo. Pekne sme poďakovali tetuške v múzeu a keďže sme boli hladní ako vlci schovali sme sa v Bibiane a tam sme sa posilnili dobrotkami od maminky. Potom sme sa ešte prešli cez Staré mesto na zastávke Zochova nás čakal náš autobus. Boli sme uzimení a unavení ale radi že sme boli na výlete.

Komentáre (0) 20.02.2010. 20:15

Karneval 2010

“Fašiangy, Turíce, Veľká noc príde, kto nemá kožúška zima mu bude...”, takto znejú slová pesničky, ktorá označuje fašiangové obdobie. Toto obdobie je spojené aj s aktivitami ako sú plesy a karnevaly. A pre parádny karneval v MŠ sme sa rozhodli aj my!
12.2.2010, už od rána, žila naša škôlka rôznymi postavičkami z rozprávok či príbehov. Poobliekaní v karnevalových maskách, so škraboškami na tvári /snažili sme sa čo najlepšie “zamaskovať”, aby nás ani ten najlepší kamarát nespoznal/ sme s veľkým vzrušením čakali chvíľu, kedy budeme môcť svoju masku predstaviť ostatným. A konečne tá chvíľa prišla. Každý z nás predstavil svoju masku a výber bol naozaj pestrý. Boli tu princezné, motýlie víly, pirát, či námorník, kúzelníci a roboti. Ani pani učiteľky sa nedali zahanbiť. Mimozemšťan z planéty Montessori, kvietok, princezná, muchotrávka, či čarodejníčka, to boli naše pani učiteľky, ktoré sa zapojili aj do karnevalového veselého šantenia.
A aké by to bolo obdobie fašiangov bez sladkých maškŕt? Poobede škôlka rozvoniavala čerstvo upečenými fánkymi /cesto sme si sami zhotovili I upiekli/, na ktorých sme si všetci pochutnali.

Komentáre (0) 20.02.2010. 20:11

Seminár - Stavebné prvky Montessori pedagogiky

V utorok, 12. januára 2010, sme mali znova možnosť stretnúť sa a porozprávať o Montessori výchove a vzdelávaní našich detí. Pozreli sme si aj video natočené počas bežného vyučovania v našej škole, čo bolo zaujímavé najmä pre rodičov budúcich školákov. Dohodli sme sa, že budeme na naše stretnutia pripravovať viac videonahrávok, aby sme si tak mohli spoločne pozrieť, ako sa jednotlivé princípy Montessori uplatňujú v každodennej praxi v našej škole aj škôlke.
Tentoraz boli pripravené viaceré materiály na voľnú prácu, aby sme mohli na vlastnej koži spoznávať, ako sa deti prostredníctvom materiálov učia.
Spoločne sme sa zaoberali len jedným z nich - materiálom pripraveným pre dospelých, ktorí chcú spoznať princípy Montessori. Volá sa „Stavebné prvky Montessori pedagogiky“. Sú to kocky s obrázkami z našej prax, citátmi a názvami princípov. Pokúšali sme sa dohodnúť na tom, ako ich zostaviť do takej stavby, ktorá by vyjadrovala naše spoločné vnímanie tejto pedagogiky. Podstatné bolo nakoniec si uvedomiť, že každý z princípov je rovnako dôležitý a nenahraditeľný pre konečný úspech a je úlohou dospelých všetky princípy poznať a uplatňovať s láskou a empatiou voči dieťaťu. Zhodli sme sa, že tieto kocky nám môžu do budúcnosti slúžiť aj ako námety na rozhovory :o)
Plánovanú prezentáciu práce s multiplikačnou tabuľkou sme odložili na budúce stretnutie, rovnako ako voľnú prácu s Montessori materiálmi zo školy aj škôlky. (stereognostické vrecúška, hmatové párovanie, veľká šesťuholníková krabica, doska na násobenie, mestá a dediny na Slovensku, trinomická kocka).

Komentáre (1) 31.01.2010. 22:51

Projekt

 „Čo robí moja mamka,ocko?“ Takto sa volá projekt , do ktorého sme zapojili aj našich rodičov. Úlohou detí je zistiť, čo zaujímavé robia ich rodičia, keď sú v práci.
Ako prvý odprezentoval prácu svojej maminky prvák Peťko.

Čítaj... Komentáre (1) 31.01.2010. 18:01

Aktivity

Tá usmiata tvárička patrí Gine, ktorá k nám prišla z Ameriky. Učí nás angličtinu. Zaujímavé sú hodiny, keď máme „science“.

Čítaj... Komentáre (0) 30.01.2010. 09:41

Čarodejník z krajiny OZ

Pred vianočnými prázdninami sme sa priviedli do vianočnej nálady každoročným divadielkom, teda besiedkou. Dej tej tohtoročnej sa odohrával v Kansase, ale aj v čudesnej krajine s názvom Oz. Hlavná postava Dorotka nás v klasickom americkom príbehu Čarodejník z krajiny Oz spolu so svojim psíkom Totom presvedčila, že niet na svete lepšieho miesta, než je domov. Po predstavení, ktoré sa veľmi páčilo nielen nám aktérom, ale aj divákom – rodičom, sme sa s nimi pozhovárali a občerstvili na príjemnom pobesiedkovom stretnutí. Deti predávali dokonca vlastnoručne vyrobené vianočné pohľadnice a domov sme odchádzali plní pravého vianočného ducha.

Komentáre (1) 20.01.2010. 09:49

Kontakty na MŠ a ZŠ

Telefonické kontakty:

v čase od 7.30 do 16.00h môžete volať na sekretariát školy 0911 542 039

ZŠ - v čase od 16.00 do 17.00h môžete volať do školského klubu  0911 649 462

MŠ - v čase od 16.00 do 17.00h môžete volať do modrej herne 0911 542 035

                                                                                  do fialovej herne  0911 542 026

                                                                                  do malej triedy     0944 662 517

| WEB & More 2007. Design A.I.S. 2011